به وب سایت گروه مهندسی چهلستون خوش آمدید،فعالیت این سایت جهت دسترسی سریع ، آسان و ارزان به محصولات مختلف ساختمانی و تاسیساتی می باشد. در صورت وجود هرگونه سوال و پیشنهاد ، از صفحه تماس با ما استفاده کنید.
  • پکیج و رادیاتور سانیکا نمایندگی اصفهان رادیاتور رایگان هدیه
  • پکیج دیواری کم مصرف ا ج آ
  • اسپیلیت کم مصرف بوش کولر گازی کم مصرف بوش
  • رادیاتور پنلی استاندارد ا ج آ و سانیکا ترکیه
  • یراق آلات جدید هفله آلمان الیت مینی فیکس لولا گازورجک ریل
  • عایق حرارتی برودتی الاستومریک لوله ای و رولی
  • سیستمهای نگهدارنده و ساچورت تاسیسات انکر بولت و آویز های تاسیسات
  • دودکش دوجداره کوآکسیال هم محور پالمو آلمینیومی

سوالات متداول

-دستگاه پکیج با اینکه در حالت تابستانی می‌باشد در طول روز چندبار خودبه‌خود روشن و بعد از چند دقیقه خاموش می‌شود. مشکل چیست؟

پکیج‌های بوش در داخل خود سیستمی دارند که آب را در دمای تنظیم‌شده توسط شما (توسط سلکتور آب گرم مصرفی) نگه می‌دارند تا هر زمان نیاز به آب گرم داشتید، بلافاصله با کمترین  هدررفت آب، تامین شود؛ لذا وقتی به مدت زیاد از آب گرم استفاده نمی‌کنید آب داخل دستگاه سرد می‌شود و دستگاه خودبه‌خود روشن می‌شود تا آب داخل خود را گرم کند (این سیستم به سیستم خودگرمایش معروف است).

اگر نخواهیم این موضوع اتفاق بیفتد و دستگاه فقط زمانی که آب را باز می‌کنیم شروع به کار نماید و در طول روز روشن نشود کافی است که دکمه ECO را روشن نماییم.

 

-دستگاه پکیج در حالت زمستانی (گرمایش مرکزی) خوب کار می‌کند اما وقتی آب مصرفی را باز می‌کنیم اولا آب خیلی ضعیف است و ثانیا دستگاه روشن هم نمی‌شود. مشکل چیست؟

احتمالا در مسیر آب ورودی شهر به داخل دستگاه پکیج فیلتر یا صافی نصب نشده‌است، درنتیجه شن یا ذرات درشت داخل آب به درون دستگاه رفته و صافی پشت توربین را کیپ، یا درون توربین را پر کرده و مانع چرخش آن می‌شود. با نمایندگان مجاز تماس بگیرید تا فیلتر و توربین را تمیز کند و از ایشان بخواهید فیلتری در مسیر آب ورودی نصب کنند.

-با اینکه دستگاه پکیج را در حالت ماکزیمم قرار داده‌ایم و تمام‌وقت کار می‌کند اما فضای خانه همچنان سرد است. مشکل چیست؟

ممکن است سه علت وجود داشته باشد:
الف: ظرفیت دستگاه پکیج مناسب منزل شما انتخاب نشده‌است.
ب: تعداد رادیاتورهای شما کم است. (معمولا این مشکل بیشتر شایع است – چون معمولا رادیاتورهای آلومینیومی را برحسب پره حساب می‌کنند و انتخاب رادیاتورها توسط سازنده‌های ساختمان انتخاب می‌شود. معمولا این نسبت کمتر انتخاب می‌شود. مثلا برای یک واحد 85 متری در تهران مشاهده شده که 40 پره رادیاتور نصب شده (حداقل باید 65 تا 75 پره باشد) که در این صورت رادیاتورها نمی‌توانند توان انرژی گرمایی ایجادشده توسط پکیج را به محیط بدهند رادیاتورها گرم است اما فضای منزل گرم نیست.
پ: شرایط عایق‌بندی ساختمان شما ضعیف است و از درها، پنجره‌ها و دیوارها نفوذ سرما زیاد است.

-درمورد گرمایش ساختمان مشکلی نداریم اما در استفاده از آب گرم بهداشتی در حمام، آب سرد و گرم می‌شود. مشکل چیست؟

مشکل می‌تواند موارد مختلفی باشد:
ممکن است در ساختمان برای آب‌رسانی به طبقات بالاتر از پمپ مجهز به اتومات معمولی استفاده شده باشد (نه بوستر پمپ) که در این صورت زمانی که پمپ روشن است فشار زیاد و زمانی که پمپ خاموش است فشار کم می‌شود لذا آب سرد و گرم می‌شود. مشکل کاملا رفع نمی‌شود اما می‌توان برای استفاده راحت‌تر به شیوه زیر عمل کرد:

سلکتور آب مصرفی را طوری تنظیم کنید تا فقط در حمام آب گرم را باز نمایید و آب سرد به آن اضافه نکنید. در این صورت دستگاه پکیج به صورت مادولار زمانی که دبی آب کم است شعله کم و زمانی که دبی آب زیاد است شعله بیشتری تولید خواهد کرد و می تواند بهتر از حالت قبل کار کند.

تنظیم فشار گاز دستگاه پکیج به‌هم خورده است. به سرویس‌کار مجاز ناب سرویس اطلاع دهید تا اقدامات لازم صورت گیرد.

ممکن است بعد از چندسال استفاده از دستگاه پکیج سنسور آب‌گرم مصرفی نیز دچار مشکل شده باشد که برای رفع مشکل باید با نماینده مجاز تماس گرفته شود.

-از رادیاتورها صدای شرشر آب شنیده می شود. مشکل چیست؟

رادیاتورها هوا گرفته‌اند. هواگیری نمایید. (در زمان هواگیری باید دستگاه روشن و شیرپرکن نیز باز باشد، اما دقت نمایید فشار از 1.5 Bar بالاتر نرود.)

-رادیاتورها خیلی سریع هوا می‌گیرند به طوری که ما هر 2 الی 3 روز باید هواگیری کنیم. مشکل چیست؟

احتمالا یکی از دو مشکل زیر وجود دارد:
الف: منبع انبساط پکیج سوراخ شده‌است و باید برای تعویض یا اصلاح آن اقدام شود.
ب: احتمالا شما از رادیاتور آلومینیومی با پکیج استفاده می‌کنید که چاره‌ای ندارد یا باید رادیاتورها را تعویض نمایید یا اینکه سر هر رادیاتور یک شیر هواگیری اتوماتیک نصب کنید. در هر دو صورت به نماینده مجاز مراجعه نمایید.

-آیا امکان استفاده از هواساز یا فن‌کوئل با پکیج وجود دارد؟

با توجه به اینکه پکیج گرمای تولیدشده را یا به آب گرم مصرفی می‌دهد یا به آب گرم سیستم گرمایش این غیر ممکن نیست اما زمانی که در زمستان از آب گرم بهداشتی استفاده می‌کنیم و این زمان طولانی می‌شود فن‌کوئل یا هواساز باد سرد تولید می‌کند. با قبول نکته فوق بله امکان نصب وجود دارد.

نکته: در انتخاب پکیج با هواساز یا فن‌کوئل حتما با یک متخصص تهویه هماهنگی نمایید چون ممکن است پمپ پکیج نتواند جواب‌گوی افت فشار کوئل، دستگاه هواساز، رادیاتور یا ... باشد.

-چه زمان‌هایی نیاز به سرویس دستگاه پکیج داریم؟

برای اینکه در استفاده از دستگاه پکیج مشکلات کمتری داشته باشیم حداقل سالی 2 بار باید دستگاه سرویس شود که یکی از این دو بار حتما در ابتدای شروع فصل سرماست که لازم است آب رادیاتورها تعویض و آب تازه وارد سیستم شود و آشغال یا ذرات ریز (شن‌ریزه و...) که معمولا در آب وجود دارند خارج شود.

-چه کار کنیم که مبدل پکیج جرم کمتری بگیرد؟

به طور کلی برای جلوگیری از جرم‌گرفتگی باید به نکات زیر توجه کرد:
اولین عامل در جرم‌گرفتگی سختی آب منطقه است. هر چقدر املاح موجود در آب منطقه بیشتر باشد مبدل‌ها زودتر جرم می‌گیرند که برای این موضوع باید از سختی‌گیرهای مناسب استفاده نمود. انتخاب سختی‌گیر نیز باید توسط افراد متخصص صورت گیرد. به طور مثال در منطقه‌ای که سختی آب آن در حدود 400PPm است، اگر از سختی‌گیر مغناطیسی استفاده کنیم عمر جرم‌گیری طولانی خواهد شد؛ اما اگر در منطقه‌ای که سختی آب آن حدود 600PPm باشد استفاده از سختی‌گیر مغناطیسی نمی‌تواند زیاد مفید باشد.

دومین عامل که خیلی مهم است استفاده از دمای آب پایین‌تر است هر چقدر بتوانیم از دمای آب پایین‌تر در دستگاه استفاده نماییم (زیر 70 درجه سانتیگراد) جرم‌گیری مبدل‌ها کمتر خواهد بود .

نکته: اصولا استفاده از دمای بالای 65 الی 70 درجه در هیج‌جا توصیه نمی‌شود. در جاهایی که مجبور به استفاده از دماهای بالا هستیم معمولا تعداد رادیاتورها یا سیستم گرمایشی انتخاب شده مناسب نیست و با ظرفیت پایین‌تری انتخاب‌شده، لذا احساس می‎کنیم که باید از دمای بالاتر استفاده کنیم تا تبادل انرژی بیشتر شود و بتوانیم فضا را گرم کنیم. در این حالت هم انرژی بیشتری مصرف می‌کنیم (گاز بیشتری مصرف می‌شود) هم دستگاه زودتر دچار جرم‌گرفتگی می‏‎شود و هم عمر مفید دستگاه پایین می‌آید.

-چرا برای دستگاه‌های پکیج استفاده از محافظ برق را اجباری نموده‌اید؟

برد اصلی دستگاه پکیج که تمام مراحل کار دستگاه را کنترل می‌کند الکترونیکی است. در صورت وارد شدن شک الکتریکی ناشی از قطع و وصل‌های لحظه‌ای یا افت ولتاژ برق مخصوصا در مواقع پیک مصرف یا بالارفتن ولتاژ و تغییرات فرکانسی معمولا مناسب حال بردهای الکتریکی نیست، لذا قراردادن یک محافظ برق از تمام مشکلات فوق جلوگیری می‌کند.

در هنگام استفاده از دستگاه پکیج در زمانی که هوا خیلی سرد است یا زمانی که در حمام هستیم دستگاه خاموش می‌شود و یا کد ایراد می‌دهد و باید دستگاه را ریست نماییم تا درست شود. مشکل چیست؟
این مشکل معمولا در دستگاه‌های پکیج دودکش‌دار است و علت معمولا مشکل در دودکش است یا تنظیم نبودن شعله‌ی حداقل و حداکثر. با نماینده‌ی خدمات ناب سرویس تماس گرفته شود.

دنبال چیزی می‌گردید؟

از این فرم برای جستجو استفاده کنید:

هنوز نتوانسته‌اید آن‌چه دنبالش بودید را پیدا کنید؟ با ما تماس بگیرید تا رسیدگی کنیم!

تماس با ما

دفتر مرکزی / فروشگاه :

اصفهان، خیابان میر، بن بست شهریار
تلفن:  2-36673731-031  
فکس: 36674900-031

کارخانه: شهرک صنعتی رازی ، بلوار رازی، خیابان نهم، پلاک 114

ایمیل : 
info@40st.ir